Děti ve škole

Ukázky čtecích listů 1

Ukázky čtecích listů 2

 

Čtecí list s mincemi

Ukázky čtecích listů 3

Ukázky čtecích listů 4

Ukázky čtecích listů 5

 

Pohádka Červená karkulka

Vyprávění a reprodukce pohádky – metodická doporučení.

Jak postupujeme (dodržujeme sled těchto kroků – ne vše najednou, ale postupně):

  1. Vypravujeme příběh podle obrázků (zjednodušený, bez zbytečných podrobností, v krátkých větách, volte slova, kterým dítě spolehlivě rozumí). Použijte i slova /text k obrázkům.
  2. Jednotlivé obrázky pojmenujeme (jedním slovem nebo krátkým slovním spojením).
  3. Na výzvu/pokyn „Ukaž, kde je….“ dítě vyhledá a ukáže obrázek.
  4. Obrázky i slova lze kopírovat, rozstříhat a přiřazovat co k sobě patří (srovnávací metodou – stejné/jiné)
  5. K  obrázku přiřazovat slova/text
  6. Ukázáním na obrázek nebo jeho vyhledáním odpovídá na otázky
  7. Ukázáním na slovo/text nebo jeho vyhledáním odpovídá na otázky TO ZNAMENÁ, ŽE ČTE !!!
  • jak se jmenovala holčička KARKULKA
  • co dělá Karkulka s maminkou POMÁHÁ
  • kdo zavolal Karkulku  MAMINKA
  • co si dala do košíku KOLÁČ
  • a co ještě  VÍNO
  • a co tam bylo ještě  RŮŽE
  • kam přišla / kde bydlela babička / co je tam, kde bydlí babička LES
  • koho potkala, kdo to byl VLK
  • kam vlk utíkal / kdo mu otevřel BABIČKA
  • vlk je v posteli a co dělá SPÍ
  • Karkulka přišla viděla veliké OČI
  • a ještě UŠI
  • a ještě ZUBY
  • kdo přišel a vlka střelil MYSLIVEC
  • kdo vyskočil z břicha KARKULKA
  • a potom BABIČKA
  • jaký byl den, co svítilo SLUNÍČKO
  • co bylo pak KONEC

Čtecí list pohádky vytvoříme výběrem formuláře – na www.globalnicteni.cz (17. čtení slov a slovních spojení, obrázky bez textu)

  • Pohádku lze doplňovat gesty (s charakterem manuálních znaků)
  • Pohádku lze doplňovat dalšími grafickými symboly: pocity, opaky, činnosti (slovesa)....