Děti ve škole
Čtecí list s mincemi
Pohádka Červená karkulka
Vyprávění a reprodukce pohádky – metodická doporučení.
Jak postupujeme (dodržujeme sled těchto kroků – ne vše najednou, ale postupně):
- Vypravujeme příběh podle obrázků (zjednodušený, bez zbytečných podrobností, v krátkých větách, volte slova, kterým dítě spolehlivě rozumí). Použijte i slova /text k obrázkům.
- Jednotlivé obrázky pojmenujeme (jedním slovem nebo krátkým slovním spojením).
- Na výzvu/pokyn „Ukaž, kde je….“ dítě vyhledá a ukáže obrázek.
- Obrázky i slova lze kopírovat, rozstříhat a přiřazovat co k sobě patří (srovnávací metodou – stejné/jiné)
- K obrázku přiřazovat slova/text
- Ukázáním na obrázek nebo jeho vyhledáním odpovídá na otázky
- Ukázáním na slovo/text nebo jeho vyhledáním odpovídá na otázky TO ZNAMENÁ, ŽE ČTE !!!
- jak se jmenovala holčička KARKULKA
- co dělá Karkulka s maminkou POMÁHÁ
- kdo zavolal Karkulku MAMINKA
- co si dala do košíku KOLÁČ
- a co ještě VÍNO
- a co tam bylo ještě RŮŽE
- kam přišla / kde bydlela babička / co je tam, kde bydlí babička LES
- koho potkala, kdo to byl VLK
- kam vlk utíkal / kdo mu otevřel BABIČKA
- vlk je v posteli a co dělá SPÍ
- Karkulka přišla viděla veliké OČI
- a ještě UŠI
- a ještě ZUBY
- kdo přišel a vlka střelil MYSLIVEC
- kdo vyskočil z břicha KARKULKA
- a potom BABIČKA
- jaký byl den, co svítilo SLUNÍČKO
- co bylo pak KONEC
Čtecí list pohádky vytvoříme výběrem formuláře – na www.globalnicteni.cz (17. čtení slov a slovních spojení, obrázky bez textu)
- Pohádku lze doplňovat gesty (s charakterem manuálních znaků)
- Pohádku lze doplňovat dalšími grafickými symboly: pocity, opaky, činnosti (slovesa)....